Üretici firmaların ürünlerinin tamiri için yetkilendirdiği kişi ya da kurumlar Yetkili Servis olarak tanımlanmaktadır. KARL STORZ marka ürünlerin Türkiye’deki tek yetkili servisi Gentek Medikal dir.

Gentek Medikal olarak amacımız; firmamız ve ürünlerimizin kalitesinden ödün vermeden, en üst düzeyde hizmet verebilmek ve hasta güvenliği – kullanıcı güvenliği – yatırımın korunması ilkelerine bağlı kalmaktır.

Yetkili Servis dışında yapılan tamir işlemi, ürün kalitesini düşürmekte ve yapılan tamir işlemleri CE Standardına uygun olmamaktadır. Bunun yanı sıra uzun vadede de tamir maliyetlerini artırdığı görülmektedir. 

Yetkili Servis Neden Güvenlidir?

Bakım, onarım işlemi yapan ve üretici firmaların yetkilendirmediği firmalar, onarım işlemleri esnasında; ikinci el orijinal ürünlerden sökülmüş /çıkartılmış olan, parçaları kullanabilmektedir. Onarım işlemleri zaman zaman iyi sonuçlar verse bile onarım esnasında kullanılan bu tür malzemeler nedeniyle, bazı riskleri de beraberinde getirmektedir. Örneğin; bu parçaların, daha önce maruz kaldığı sıcaklık derecesi, metal yorgunluğu vs…” gibi koşulların tahmini mümkün olmadığı için, parçanın kullanım ömrü konusunda da belirsizlik durumu söz konusu olmaktadır. Bu belirsizlikte beraberinde birçok riski barındırmaktadır. Yetkili Servisler, kullandıkları orijinal yedek parçalarla bu riskler ortadan kaldırarak ürünler ilk günkü performansıyla güvenle çalışmasını sağlarlar.

Yetkili Servisin Hasta Açısından Faydaları Nedir?

Tamir edilen bir ürünün, yeni ürün ile aynı performansı göstermesi gerekmektedir. Üretici firmaların yetkilendirmediği kişi ya da kurumlarda tamir gören ürünler, bu performansı gösteremezler. Bu performans kaybı, ürünün kullanıcısı, yani hasta açısından düşünüldüğü takdirde, hasta bedeninde düşük performanslı ve özelliği değişmiş bir ürün kullanılmış olmasıdır.

Özellikle endoskopik optik tamirlerinde, kritik öneme sahip önemli parçalar bulunmaktadır. Örneğin, endoskopik teleskop içerisinde bulunan ve görüntü iletimi sağlayan rod lens sistemine dâhil her bir lens, o lense özel olarak ayarlanmakta ve akort edilmektedir. Yetkili Servisler, orijinal parçalar kullanarak üründe herhangi bir performans kaybı olmasını engellerler. Bunun yanı sıra Yetkili Serviste çalışan kişilerin aldıkları sürekli eğitimler, üreticinin karakteristik ürün özelliklerini tanımasına ve ürün hakkında yeterli bilgi ve deneyime sahip olmasını sağlar. Bu sayede hastalar %100 performansla çalışan ve ürün güvenirliği tam olan aletler ile tedavi olarak en yüksek faydayı elde ederler.

Yetkili Servis ile Tamir Edilen Ürünler Marka Değerini Korur mu?

KARL STORZ marka ürünler, yetkisiz onarım işlemi gördükleri ve tamirleri esnasında orijinal olmayan parçalar kullanıldığı zaman, tamiri gerçekleşen ürün fiilen yeni bir ürüne dönüşmüş ve artık üretici firmanın, ürün için tasarladığı karakteristik teknik özellikleri taşımaz hale gelmiştir.

Ancak, KARL STORZ marka adı, tamir edilerek özelliği değişmiş ürün üzerinde hala yazmaktadır. Bunun sonucu olarak, ürünü hasta üzerinde kullanmakta olan son kullanıcılar (doktor, cerrah, hemşire vs…), farkında olmadan genel özelliklerini kaybetmiş ya da değişmiş ürünü kullanmaktadır. Ayrıca bu ürünler artık KARL STORZ’ un orijinal olan CE uygunluğunu da sağlayamamaktadır.

Bu tür tamirler sonucunda ortaya yeni bir ürün çıktığından, ilgili firmaların yeni bir CE uygunluk belgesi beyan etmeleri kanuni olarak gerekmektedir. Aksi halde -Medikal Cihazlar- direktifine göre, ürün piyasaya uygunsuz yollardan girmiş ve son kullanıcılar doğru şekilde bilgilendirilmemiş olmaktadır.

Yetkili Serviste gerçekleştirilen tamirlerde ise üreticinin üretim esnasında kullandığı karakteristik teknik özelliklere sadık kalındığından, tamir edilen ürünler, ürün-yaşam döngüsü boyunca marka değerlerini kaybetmezler.